Forum na każdy temat
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum na każdy temat Strona Główna
->
Motoryzacja
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Różności
----------------
Pytania i watpliwości!
Grafika
Strony www
Humor
Wiersze
Opowiadania
Iluzje
Kącik życzeń
Kąt złamanych serc
Teksty
Muzyka & video
----------------
Wasi ulubieni wykonawcy!
Najgorsze video
Nowości
Mp3
Forum
----------------
Wiadomości od i do administratora forum!
Regóły!
Czego brakuje na forum?
Powitalnia
Ranga
Chat Board
----------------
Kino, telewizja i teatr
Oceny blogów, stron, for
Spotkania
Historia i społeczeństwo
----------------
Średniowieczne
Polska dziś
Świat dziś
Najstarsze dzieje ludzkości
Świat Hellenów
Starożytny wschód
Rzym
Sport
----------------
Tenis
Piłka nożna
Siatkówka
Bieg na 100 metrów
Koszykówka
Hokej
Tematy dziewczyn
----------------
Candy&dolls
Chłopaki
Makijaż
Ciuchy
Podryw
Diety
Tematy chłopców
----------------
Samochody
Dziewczyny
Ciuchy
Podryw
Komputery, internet, technika
----------------
Gry
Software
Hardware
Plikownia
Pomoc
Telefonia GSM
Internet
Hobby
----------------
Foto
Video
Elektronika
Motoryzacja
Literatura
Kuchnia
Zwierzęta
Turystyka
Czas wolny
Inne
Bazar
----------------
Kupię
Zamienię
Sprzedam
Oddam
Edukacja
----------------
Pomoc
Szkoła
Egzaminy
Linki
Życie wokół nas
----------------
Psychologia
Filozofia
Nałogi
Rozrywki
Śmietniczek
----------------
Inne
O wszystkim.
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Clone 38
Wysłany: Śro 16:03, 17 Sie 2005
Temat postu: Bmw 1
BMW 1
Bawarski koncern już dawno (seria 3 Compact) starał się zaistnieć w klasie luksusowych kompaktów. Nie tak dawno zaprezentowano równie ciekawy pojazd, jedyne w swoim rodzaju napędzane na tylną oś auto z nadwoziem typu hatchback. BMW 1 jest pierwszym kompaktowym samochodem tej firmy, wspomniana seria 3 Compact była typowym przedstawicielem klasy średniej.
Nadwozie
Pamiętając serie 3,5 i 7 (nie wspominając o słynnej serii 6) zastanawiałem się, co może wnieść ten mały model. Ciekaw byłem w jakim stopniu udało się zachować charakter marki spod znaku szachownicy. Charakter auta widać już po przedniej części nadwozia - charakterystyczna atrapa chłodnicy i skośne przezroczyste klosze reflektorów nawiązują do serii 3, boczne przetłoczenia przypominają natomiast sportowego roadstera Z4.
Ten niewielki w końcu hatchback (4,23 m długości) dysponuje bardzo oryginalnym nadwoziem z potężną przednią maską. Z każdej strony auta zaakcentowane zostały jego sportowe akcenty. Zauważalna jest wysoka jakość spasowania elementów nadwozia.
Wnętrze
Tradycyjnie już jakość użytych materiałów wykończeniowych stanowi klasę sama dla siebie. Charakter wnętrza podkreślają aluminiowe akcenty konsoli środkowej i deski rozdzielczej. Za kierownicą można zająć idealną pozycję. Pomaga w tym regulacja położenia kolumny kierownicy oraz wysokości fotela. Czytelna, ograniczona do podstawowych rzeczy deska rozdzielcza nie razi skomplikowaniem. Nieco gorzej jest z miejscem w kabinie pasażerskiej. O ile przednia część auta jest przestronna, o tyle z tyłu sytuacja prezentuje się już znacznie gorzej. Bagażnik mieści 330 litrów, zaś po złożeniu tylnej kanapy jego pojemność wzrasta do 1150 litrów.
Do testów otrzymaliśmy dwulitrową wersję dysponująca mocą 150 KM. Trzeba przyznać, że nie jest to rajdówka. Ktoś, kto oczekuje od niej sportowych osiągów, może być rozczarowany. Maksymalna moc osiągana jest dopiero przy 6200 obr/min. Całe szczęście, że moment obrotowy wynoszący 200 Nm dostępny jest już przy 3600 obr/min. Amatorom dynamiczniejszej jazdy poleciłbym wysokoprężny silnik 120d, który jest znacznie bardziej żwawy. Przyjemnie natomiast pracuje skrzynia biegów. Poszczególne biegi wchodzą szybko i pewnie.
Precyzja prowadzenia
Niemiecki koncern znany jest z wyśmienitego układu jezdnego montowanego w swoich autach. Przy niewielkich gabarytach i tylnym napędzie w BMW 1 zastosowano bardzo interesujące rozwiązanie - silnik został mocno cofnięty do tyłu. Umożliwiło to równe rozłożenie masy na obie osie, a w konsekwencji lepsze prowadzenie. Faktycznie, auto prowadzi się bez zarzutu. O nasze bezpieczeństwo troszczy się układ stabilizacji toru jazdy DSC III (Dynamic Stability Control), odpowiednik ESP. Samochód został także wyposażony w DTC (Dynamic Traction Control) - układ kontroli trakcji, CBC (Cornering Brake Control) – układ zapobiegający zarzucaniu tyłu podczas hamowania na zakrętach i DBC (Dynamic Brake Control) - wspomaganie siły awaryjnego hamowania. Podczas szybko pokonywanych zakrętów trzeba było wykazać się nie lada umiejętnościami, aby wytrącić samochód z równowagi. Nawet po wyłączeniu ułatwiających jazdę systemów prowadzenie BMW nie sprawia większej trudności. Także układ hamulcowy stanowi bardzo mocną stronę "jedynki". ABS działa bardzo subtelnie, ingerując tylko w krytycznych sytuacjach. Ciekawostką są także opony Run Flat, na których można jechać nawet po ich przebiciu. Gdy to nas spotka, możemy przejechać autem jeszcze 250 kilometrów pod warunkiem, że nie przekroczymy prędkości 80 km/h.
Zalety auta:
dobre właściwości jezdne,
ciche wnętrze,
dobry sprzęt audio.
Wady auta:
mało miejsca dla pasażerów z tyłu,
spore zużycie paliwa.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin